Lichtjesavond

Lichtjesavond, op Kerstavond bij de graven van de geallieerden en de graven van de verzetsgroep Van Han Stijkel, is in Loosduinen inmiddels een begrip geworden. Ook dit jaar organiseert Stichting Nationale Herdenking ‘s-Gravenhage, in samenwerking met de Gemeente Den Haag, weer deze zeer indrukwekkende bijeenkomst.

Tijdens deze avond branden er kaarsjes bij de graven van de helden die het hoogste offer gaven voor onze vrijheid.

Vrijwilligers van de stichting verzorgen een rondleiding van ongeveer een uur langs plekken op en rond deze begraafplaats die een historische betekenis heeft gehad tijdens de Slag om de Residentie en het verdere verloop van de Tweede Wereldoorlog.

Na afloop verzorgen zij, bij de warmte van vuurkorven, een warm drankje.

24 december, inloop vanaf 16.00 uur, start rondleiding 16.30 uur. Einde ongeveer 17.30 uur.

Begraafplaats Westduin ligt aan de Wijndaelersingel 3 in Loosduinen.